Twitter’ı aktif kullanan kullanıcıların internetten alışveriş yapma oranlarının, diğer sosyal ağlar ı kullanan tüketicilere kıyasla daha yü...
Pazarlama araştırma şirketi olan Kantar Media Compete‘in yaptığı araştırma sonucunda, perakendecilerin Twitter’daki iletilerini gören kullanıcıların online alışveriş yapmaya daha yatkın oldukları sonucu çıkıyor.
Ağustos’un başından Ekim 14′e kadar günde en az bir perakendecinin tweetini bilgisayar başında gören2000 kişi temel alınarak yapılan bu araştırmada, tüketicilerin %38,9′u bu süre içinde online alışveriş yaptı.
Araştırmada ortata çıkan sonuçlar şöyle;
Günde 12′den fazla perakendeci tweeti görenlerin %51,4′ü bir perakendecinin sitesinden alışveriş yapıyor.
Günde 5 ile 11 tweet görenlerin %45,9′lük bir kesimi ve günde 2 ile 4 tweet görenlerin %34,4′lükkesimi online alışveriş yapıyor.
Gün içinde hiçbir perakendecinin tweetini görmeyen kullanıcıların %33,4′lük kısmı da internetten bir ürün satın alıyor.
Twitter’ı etkin bir şekilde kullanan perakendecilerin attıkları iletilerin (Promoted Tweets kullanımı ile beraber), tüketicilerin alışveriş yapıp yapmama konusunda fikirlerini değiştirdiğini ortaya çıkaran bu araştırmanın sonrasında, e-ticaret şirketlerinin Twitter kullanımına biraz daha önem verip, bazı yenilikler de sunarak farklı kitlelere ulaşmak isteyeceklerini düşünüyorum.
Peki bu konuda siz ne düşünüyorsunuz? Türkiye’deki e-ticaret şirketlerinin attıkları tweetler ne kadar etkili ve Türk Twitter kullanıcıları olarak bu iletilerden ne kadar etkilenerek online alışveriş yapıyorsunuz?
Twitter Kullanıcıları Online Alışverişi Daha Çok Tercih Ediyor