Dijital reklam ve pazarlama kanallarının yükselişiyle beraber, geleneksel mecralara göre nispeten daha ucuz ve hedefli olabilen internet, bi...
Dijital reklam ve pazarlama kanallarının yükselişiyle beraber, geleneksel mecralara göre nispeten daha ucuz ve hedefli olabilen internet, birçok markanın da gündemine yerleşti. Bazı markalar, dijital pazarlama bütçelerini ciddi oranda artırırken, bazıları da geleneksel iletişim araçlarından vazgeçmeme yoluna gitti.
Satışa dönüştürme oranlarıyla ilgili son dönemde yapılan birçok araştırma da “hangi mecra daha etkili?” sorusunun cevabını vermeye çalışıyor. TGI Net Türkiye araştırmasında online ve offline reklamların, tüketiciler üzerindeki etkilerine dair ilginç veriler SMGConnected’ta paylaşıldı. Araştırmaya göre; televizyon hala tüketiciler üzerine en fazla etkiye sahip mecra olarak öne çıkıyor. Çalışmanın yapıldığı bir aylık periyodda, Türkiye’de alışveriş yapan tüketicilerin yüzde 21′inin gördükleri TV reklamları neticesinde fiziki mağazalardan satın almaya gittiklerine şahit oluyoruz. Bu oranın yüzde 25′inin kadın, yüzde 18′inin ise erkek olduğunu belirtelim. Aslında bir bakıma; online alışveriş yükselişte ancak, TV reklamları hala etkisini sürdürüyor. Ne de olsa Türkiye nüfusunun yüzde 84′ü her gün TV izlemeyi tercih ediyor.
TGI Net’in araştırmasında; fiziki alışverişte internet reklam mecralarının hangisinin daha efektif olduğuna dair de bazı veriler paylaşılmış. Kaldı ki, pazarlama bütçesini oluşturan girişimler bu konuda her zaman kafa karışıklığı yaşamıştır. Buna göre, kullanıcıların yüzde 15′i pop-up reklamlar neticesinde satış yaptıklarını belirtiyor. İnternetin en erken dönem reklam modellerinden pop-up’ların zengin ve dikkat çekici bir içerikle kullanıcı etkileşiminde ciddi bir rol oynamaya devam ettiğini anlıyoruz. Markanın web sitesindeki reklamlar neticesinde, o markanın offline mağazasından alışveriş yapma oranı yüzde 12, gazete reklamları yüzde 11, e-posta pazarlama neticesinde alışverişe yönelme oranı ise yüzde 10 olarak açıklandı. Arama motoru reklamcılığına maruz kalıp da offline alışveriş yaptıklarını belirtenlerin oranı ise yüzde 9.
Yukarıda offline alışverişe yönelten reklam modellerine bir göz attık. Gelelim asıl konumuza! Peki hangi tür reklamlar online alışverişe teşvik ediyor.
TV reklamları yüzde 21′lik oranla liderliği yine kimseye kaptırmamış. Pop-up’lar yüzde 18 ile ikinci, markanın web sitesindeki reklamlar ise yüzde 17′lik bir oranla üçüncü sırada yer alıyor. Geleneksel mecralardan gazete ise online satışa yönlendirme konusunda yüzde 11′lik bir paya sahip. Görünen o ki, e-posta pazarlama ve arama motoru reklamları yüzde 11′lik bir oranla en etkili dijital reklam modelleri olarak öne çıkıyor. İşin ilginç tarafı ise, mobil reklamların da payını yüzde 7′ye çıkarmış olması. Geçtiğimiz günlerde ABD’de yapılan bir araştırma ise, ülkedeki yetişkinlerin üçte birinin e-ticaret sitelerinin gönderdiği mailler aracılığıyla online alışveriş yaptığını ortaya koymuştu. Aslında diğerlerine göre daha ucuz ve marka sadakati doğrultusunda ilerleyen e-posta pazarlama yöntemleri ülkemizde de etkisini gittikçe artırıyor.
Hafta içerisinde sizinle Türk e-ticaret sitelerinin son dönem TV reklamlarını paylaşmıştık. Milyon dolarlarla ölçülen bütçeleriyle dev online alışveriş sitelerinin neden bu geleneksel mecralarını tercih ettiklerini şimdi daha iyi anlıyoruz. Yine bu internet sitelerinin pazarlama müdürleri ile yaptığımız başka bir dosya konumuzda ise bu mecralardan elde ettikleri geri dönüşlerle ilgili de bazı bilgilere ulaştık. Buna göre; yeni üye sayısı, site trafiği ve satışa dönüştürme konusunda TV reklamlarından ciddi geri dönüşler aldıklarını belirten e-ticaret siteleri için geleneksel mecralar, bir süre daha baş tacı yapılacak gibi duruyor.
Kaynak: http://eticaretmag.com/online-satis-hangi-reklamlar-arastirma/
Online Satışa Dönüştürme Konusunda Hangi Reklamlar Daha Etkili?