Archive Pages Design$type=blogging

E-ticaret Moda Sitelerinde Satışları Arttırmanın 5 Yolu

E-ticaret doğası gereği teknoloji yazılım bağımlısı olan bir sektör. Bu nedenle fast food sitelerinden moda sitelerine kadar pek çok marka b...

E-ticaret doğası gereği teknoloji yazılım bağımlısı olan bir sektör. Bu nedenle fast food sitelerinden moda sitelerine kadar pek çok marka büyük veri analizinden yararlanarak müşteri davranışını takip ediyor ve ardından müşteriye ilgili ürünlerle kampanyalar göstererek satışları artırmaya çalışıyor. Ancak, moda siteleri söz konusu olduğunda evdeki hesap çarşıya uymuyor. Online konfeksiyon mağazalarında müşteri davranışlarını izlemek müşterinin her sezon nasıl alışveriş yapacağını tahmin etmeye yetmiyor. Peki neden ve bu güçlüğü aşarak moda sitenizde satışları nasıl artırabilirsiniz?

1. Moda Değişkendir


Müşteri davranışları da öyle! Örneğin Amazon gibi bariz bir örneği düşünelim. Amazon’un dünya çapında 244 milyon aktif müşterisi var ve bu gerçekten büyük veri demek. Amazon veritabanından yararlanarak hangi ürünlerin en çok ne zaman satıldığını görebilirsiniz. Bunun için müşterilerin satın alma geçmişini incelemek yeterli olur. Netflix de satışlarını artırmak için müşteri davranışlarını izlemekte benzer bir mantık kullanıyor.
Ancak söz konusu moda siteleri olunca işler karışıyor. Modacılar müşteriye her yıl yeni kıyafetler satmak için yeni moda tasarımları yapıyor. Her yıl başka şey moda oluyor. Bir yıl bakmışsınız 70’lerin İspanyol paçaları geri gelmiş. Ertesi yıl ise dar paça pantolonlar moda. Ayrıca bugün kırmızı şal alan müşteri yarın da başka renk şal alacak diye bir şey yok. Mevsimlik ihtiyacına göre bu kez etek seçebilir veya önümüzdeki mevsim şalın modası geçebilir.

2. Büyük Stoklarda Çalışmıyorsanız Büyük Veriyi Unutun


Online konfeksiyon mağazalarında bir sezonun satış modellerini kullanarak gelecek sezonun satışlarını öngörmeniz mümkün değil. Amazon veya ASOS gibi her üründen yüz binlerce adet satıyorsanız müşteri davranışları hakkında daha net bilgi sahibi olursunuz. Ancak moda sitenizde her yıl yeni tasarımlar satıyor ve niş ürünlere odaklanıyorsanız büyük veriyle trendleri öngörmeniz ve satışları artırmanız neredeyse imkansızdır.
Bir müşteri Diesel süveter ve diğeri de Benetton gömlek aldı diye üçüncü müşterinin de bu markalara odaklanacağını söyleyemezsiniz. Özellikle son 10 yılda kendini gösteren bireysel moda diye bir şey var. Bu nedenle de müşteri davranışlarını izlemek zorlaşıyor.

3. Kişiselleştirilmiş Büyük Veri Kullanın


Kısacası müşteri davranışlarını kategori bazında değil, kişi bazında takip etmeye çalışın. Kişilerin zevkleri de zamanla değişebilir, ama tek bir müşterinin alışveriş geçmişi ileride nasıl alışveriş yapacağı hakkında size daha iyi bir fikir verecektir.
Bu noktada Apple Music hizmetini örnek gösterebiliriz. Ne alaka derseniz sabredin, aşağıda geliyoruz. Apple Music kullanıcıya üç ay ücretsiz deneme sürümü olarak sunuluyor. Gerçi iCloud bulutta yedekleme entegrasyonu tam bir fecaat ama olsun, burada konumuz farklı. Konumuz, Apple’ın kullanıcıların kişisel şarkı listelerini takip etmekteki başarısı. Apple kişisel listeleri analiz ederek kullanıcıya sevdiği müzikleri, albümleri ve şarkıcıları gösteren harika bir algoritma yazmış.
Hani yazımızın başında e-ticaretin temeli teknolojidir ama tek başına büyük veri yetmez dedik ya, işte şimdi büyük verinin moda sitelerinde nasıl kullanılacağını anlatıyoruz: Apple müzik e-ticaret sitesinde kullanılan teknolojinin güçlü yanlarını ve insanların nasıl düşündüğünü çok iyi anlamış. Böylece kullanıcının zevkleriyle en alakalı çalma listesini oluşturup gösteriyor.

4. A/B Testi Yapın


Ve durmayın, tekrar tekrar yapın. Hatta standart A/B testi yerine çok değişkenli testler yapın. Moda sitenizde metin mesajı gibi basit öğelerden sayfa düzeni ve siteye yapılan yeni eklere kadar her alanda test yaparak farklı sayfa tasarımlarını karşılaştırın. Böylece Apple çalma listesi gibi müşteriye en alakalı alışveriş listelerini göstererek satışlarınızı artırabilirsiniz.

5. Profesyonel Moda Fotoğrafları Kullanmayın


Gerçekten, ürününüzü lanse etmek için en azından ürün sayfalarında profesyonel manken fotoğrafları kullanmaktan kaçının. Bunun sebebi basit. Nasıl ki içki şişede durduğu gibi durmaz, defile videolarında manken sırtında beğendiğiniz o ceket de sırtınızda mankende durduğu gibi durmaz.
Siz bunun farkındasınız da müşteri farkında değil mi sanıyorsunuz? Yapılan araştırmalar manken fotoğraflarıyla tanıtılan ürünlerin daha az sattığını gösteriyor. Çünkü insanlar nasılsa bu bende güzel durmaz diyor.
Öte yandan amatör, yani sözde amatör moda fotoğrafları kullanmanıza hiçbir engel yok. E-ticarette mankenlerin “modası” geçiyor. Mankenler out, bloggerlar in. Çünkü bloggerlar sizin, benim gibi insanlar. Normal bir müşteriden tek farkları moda konusunda yazı yazıyor olmaları.

Bonus: Pazarlama Taktikleri Hedef Kitle Beklentilerine Uygun Olmalı


Markanızın e-ticaret sitesini tanıtmak ve online satışları artırmak mı istiyorsunuz? Türkiye’nin tanınmış lifestyle bloggerlarıyla temasa geçin. Bırakın ürününüzü onlar giysin, onlar tanıtsınlar. Mankenleri, Twitter fenomenlerini, zenginleri kullanarak istediğiniz kadar başarılı tanıtım yapamazsınız.
Çünkü markanızın hedef kitlesi Türkbükü’nde bir lahmucuna 40 TL para bayılanlar değil, büyük olasılıkla hedef kitleniz ortanın altı ve orta sınıf müşteriler. Onlara hitap etmek için de alçakgönüllü ve gerçekçi olan normal mankenlerden yararlanmanız gerekiyor. Bu noktada bloggerlar en büyük yardımcınız.
Moda sitenizde bu 5 noktaya dikkat eder ve bireysel alışveriş geçmişine dayalı kişiselleştirmiş büyük veriden yararlanırsanız online konfeksiyon mağazanızda satışlarınızı artırırsınız. Kolay gelsin!

Kaynak: http://eticaretmag.com/beste-bes-moda-sitesinde-satislari-artirmanin-5-dahice-yolu/

YORUMLAR

YORUM BIRAK
Ad

.tc alan adı 10 kasım 10 kasım izmir 10 kasım resimleri 14 şubat istatistikleri 2012 en iyi firmalar 2012 en iyi şirketler 2014 cayma hakkı 2014 e-ticaret yasası 2014 taksit sınırlaması 2014 tüketici kanunu 29166 sayılı kanun 3d nedir 3d secure nedir 9 taksit sınırı Adem Altan Adrazzi AdSense adwods uzmanı adword haberleri adwords adwords başarı yöntemleri adwords convertion adwords danışmanı AdWords Display Network adwords dönüşüm adwords dönüşüm değişikliği adwords dönüşüm ölçme adwords dönüşüm takibi adwords fatura alma adwords fikirleri AdWords Görüntülü Reklam Ağı adwords hesabı oluşturma adwords hesap yönetim uzmanı adwords istatistikleri adwords kalite puanı adwords kampanyaları adwords nedir adwords puanı yükseltme adwords reklam adwords reklam fikirleri adwords reklam ver adwords reklam verme adwords reklam yükseltme adwords reklamları adwords uzmanı adwords ürün reklamı adwords videoları akakce com alan adı bulma alan adı pazarı alan adı seçimi alve alve.com Amazon Amazon Home Services Amazon.com analytics dönüşüm kurma analytics kurulumu anne bebek XML arabam reklam Arama Motorları arama motoru reklamcılığı aynı gün teslimat b2b nedir b2c nedir b2e nedir Bankalararası Kart Merkezi baskılı kupa bayan giyim bedava e-ticaret bedava eticaret Bing BKM bkm express blog dağılımları blog neden açılır blog oranları BMW BMW i3 boomads Boyner bujiteri XML bumads bumads reklam bumerang bumerang reklam bumerang reklamları buroteknik.com büroteknik c2b nedir c2c nedir canlı destek caret haberleri cayma hakkı cayma hakkı nedir Ceviz Reçeli CHANEL chrome eklentileri Criteo çoklu pingleme listeleri dijital pazarlama dijital pazarlama dergisi Dijital Reklamcılık domain bulma doodle dönüşüm hunisi dönüşüm oranı Drink drone DronMarket dropshipping nasıl yapılır dropshipping nedir dunya gazetesi e ticaret e ticaret türleri e-fatura e-fatura nedir e-faturaya geçiş e-mail marketing E-Mail Pazarlama e-posta açılma oranı arttırma e-posta pazarlama e-posta reklam fikirleri e-t e-tcaret haber E-ticaret e-ticaret 2014 e-ticaret alan adı e-ticaret blog e-ticaret danışmanı e-ticaret danışmanı nedir e-ticaret danışmanlığı e-ticaret fikir e-ticaret fikirleri e-ticaret gizlilik sözleşmesi e-ticaret haber e-ticaret haberleri e-ticaret inceleme e-ticaret infografik e-ticaret konuları e-ticaret nedir e-ticaret paketi e-ticaret paketleri e-ticaret seo E-ticaret SEO e-ticaret siteleri e-ticaret siteleri neden blog tutmalı e-ticaret sitelerinde blogların önemi e-ticaret sitelerinde indirim çekleri e-ticaret sitelerinde kategori sayfaları e-ticaret sitelerinde kategori sayfaları nasıl olmalı e-ticaret sitelerine xml veren firmalar e-ticaret sitesi e-ticaret sitesi açmak e-ticaret sitesi kurulumu E-ticaret Sitesi Temaları e-ticaret tablet e-ticaret tanıtım e-ticaret tema e-ticaret tüyoları e-ticaret twitter e-ticaret uzmanı e-ticaret uzmanı adem altan e-ticaret ürün sayfaları e-ticaret ürün sayfası e-ticaret ve sosyal medya e-ticaret ve twitter e-ticaret yazılımı e-ticaret yazılımları e-ticaret yöntemleri eBay efatura ehil.com elektronik ticaretin düzenlenmesi hakkında kanun email pazarlama en büyük adwords müşterileri en büyük internet şirketleri en çok satış yapanlar en iyi seo aracı en pahaı alan adları en pahalı alan adları en pahalı anahtar kelimeler en pahalı domainler en popüler seo aracı eposta pazarlama erataş eticaret eticaret 2014 eticaret 2014 verileri eticaret alan adı seçimi eticaret bilgi eticaret blog eticaret danışmanı eticaret danışmanlığı eticaret danışmanlık eticaret dönüşüm eticaret dönüşüm hunisi eticaret dönüşüm oranı eticaret fikirleri eticaret fiyat karşılaştırma eticaret girişimcilik eticaret haber eticaret haberleri eticaret incelem eticaret inceleme eticaret infografik eticaret konferansı eticaret konferansı 2014 eticaret kullanım alışkanlıkları eticaret ödeme eticaret paketleri eticaret reklam eticaret satış sözleşmesi eticaret seo eticaret sertifikaları eticaret siteleri için youtube kullanımı eticaret sitelerine xml veren firmalar eticaret sitelrei için adwords eticaret sitesi satışı eticaret sitesi teması eticaret tanıtım eticaret tema eticaret tüketici alışkanlıkları eticaret türkiye eticaret twitter eticaret uzmanı eticaret ürün sayfaları eticaret ürün sayfası eticaret üyelik sözleşmesi eticaret ve facebook eticaret ve sosyal medya eticaret xml listesi eticaret yazılım eticaret yazılımı eticaret youtube facebook facebook editor facebook fikirleri facebook haber facebook haberleri facebook izinli data facebook kısayol tuşları facebook kullanıcı sayısı facebook power editor facebook reklam facebook reklamları facebook satın al butonu facebook sayfası hazırlama facebook sayfası nasıl hazırlanır facebook shop now facebook şirket hesabı facebook ve sosyal medya facebook video reklam facebook whatsapp facebook whatsappı satın aldı facebook yeni zaman tüneli facebooktaki şirketler featured fidan satan firmalar fidan satışı yapan siteler firefox eklentileri firefox webmaster eklentileri firmalar için video fiyat karşılaştırma Fresh fuub yarışma Galeri ganipara geticaret gezinti.com gittigidiyor gittigidiyor 2014 gittigidiyor analizi giyilebilir android giyilebilir teknoloji gizlilik sözleşmesi global e-ticaret haberleri gmail gmail promosyonlar Google Google + google 2012 google 2013 google ads Google Adwords google adwords ders google adwords fatura nasıl alınır google adwords faturalandırma google adwords reklamcılığı google adwords uzmanı google adwords uzmanlığı google adwords yeniden pazarlama Google Analytics google android google android wear google aramaları şifreliyor google fatura google firma rehberi google görüntülü reklam google güncelleme google haber google infografik google kart google kişisel bilgi paylaşımı google kredi kartı Google Maps google merchant center google mobil uyumlu google nisan 1 google pagerank google plus google plus kısayol tuşları google plus kullanıcı sayısı google popüler aramalar google porno filtresi google reklam google reklam araçları google reklam kuponu google reklam uzmanı google reklam ver google reklam verme google reklamları google seo güncelleme google seo haberi google şakası google şifreleme google top10 google ürün listeleme reklamları google ürün reklamları google ürün veri feed google ürünleri göstermek google verileri google vs baidu google vs facebook google wallet google yeni algoritma google zeitgeist google zeitgeist 2013 Gossip görsel seo görüntülü e-ticaret görüntülü eticaret Gülfem Toygar güvenilir eticaret güvenli eticaret Güvenlik Konuları haberler Handsome Hasan Aslanoba Hatay Yöresel Ürünleri hepsiburada aynı gün hepsiburada hizmet hepsiburada reklam hizmet ara hizmet fiyat rehberi How To humminbird algoritması hummingbird hurriyet emlak reklam hürriyet reklam hürriyet reklam vermek hürriyet tablet kampanyası IBM iç giyim içerik ile satış ideasoft verileri idemama idemama logo tasarımı açısından iffft hakkında iffft nedir ifttt hakkında ifttt nedir ilan siteleri image map creator image map oluşturucu image map tool image-maps.com incir incir.com incircom indirim çeki indirim kodları infografik instagram instagram haberleri instagram infografik instagram üzerinden satış internet dünyası İnternet Dünyası İnternet Dünyasından Haberler internet haberleri İnternet Reklamcılığı internet satış sözleşmesi internet tarayıcıları ipad vs android istanbul kombi servis istanbul kombi servisi istenmeyen mesaj iş güvenliği iyi.net iyzico izinsiz mail gönderimi izinsiz sms gönderimi izmirde atatürk resmi kaan gülten Kaan Karamancı kalder kalite puanı kalite puanı yükseltme kapanan ticaret siteleri kargo problemleri kargo sorunları kargo sorunları ve çözümü kolay e-ticaret kombi servisi kombi tamiri kombi teknik servis kombiservisi kozmetik kozmetik e-ticaret kredi kartı taksit sınırlaması kredi kartı taksit sınırlaması ne zaman kredi kartı taksit sınırlaması ne zaman başlıyor kredi kartı taksit sınırlaması ne zaman yürürlüğe giriyor kredi kartı verileri saklama kupa baskı Künefe Peyniri lidyana linkedin logo tasarımı m-ticaret Magento magento 2 magento 2 demo magento 2 kurulum magento black amp; white theme magento black and white teması magento retro tema magento shopper shop teması magento shopper theme magento tema magento ultimo teması magento ultimo theme mail gönderim mail kampanyaları mail kampanyası mail kampanyası oluşturma mail marketing mail pazarlama marka yönetimi markafoni markafoni indirim çeki markafoni satılıyor markalardan beklentiler media marketing medya Mens merchant center mesafeli satış sözleşmesi metro style prestashop tema microsoft microsoft yeni ogo Mobil E-Ticaret mobil tasarım sonuçları mobil ticaret mobil ticaret oranı mobil uyumlu Mobil15 Morhipo Morhipo.com mozilla eklentileri müşteri çekme yöntemleri müşteri çözümü müşteri şikayeti yönetimi n11 infografik n11 istatistik n11 satışları n11 türkiye cirosu naciye teyze eticaret neden adwords uzmanı neden blog neden e-posta pazarlama neden e-ticaret netsipariş nisan 1 online destek online mağaza online pazarlama onlinemagaza onlinemagaza.com onlinemagaza.com online mağaza open cart tema Opencart opencart 2 opencart 2.0 opencart fastor opencart journal teması opencart journal theme opencart lexus superstore teması opencart lexus superstore theme opencart tema opencart teması opencart theme osenin osenin.com otomatik mail kampanyası outlook outlooka geçme ozelbirkadin.com ödeme konuları ödeme sistemleri örnek gizlilik sözleşmesi özel bir kadın pagerank hesaplama pagerank tablosu panda 4.0 güncelleme panda güncelleme parfüm xml parfüm xml tedariği pay pal paypal paypal alışveriş paypal kampanya paypal merchant paypal nedir payu payu hakkında payu nedir payu sanal pos pazarlama pazarlama meetup Pazaryeri performans değerlendirme pet shop xml ping servisleri Pinterest pinterest nediri eticaret ve pinterest pinterest reklam pinterest türkçe post ads pr nasıl hesaplanır pr nedir pr ölçümü pr tablosu presta shop arundo theme presta shop warehouse theme Prestashop prestashop arund teması prestashop e-ticaret prestashop metro tema prestashop nedir prestashop tema prestashop teması prestashop warehouse teması prisync profesyonel site tanıtımı promosyon mail proticaret Rekabet Kurumu reklam Reklam Firmaları reklam istatistikleri remarketing nedir rgs yazılım roi rss ekleme rss ekleme dizinleri rss ping sahibinden sahibinden reklam sahibinden yeni ofisi sahibinden.com sahiplex samsung dijital fotoğraf makinesi sanal ödeme yöntemleri sanal pos satış arttırma yöntemleri satış sözleşmesi sektörel e-ticaret haberleri SEM SEO seo aracı seo araçları seo danışmanı SEO Danışmanlığı seo fikirleri seo ipuçları seo kaynakları seo kitabı seo kitapları seo konferansı seo önerileri seo tavsiyeleri seo uyumlu içerik seo uyumlu makale seo uzmanı seo yöntemleri seozone sepet ortalaması shopio site inceleme site tanıtım site tanıtım makaleleri site tanıtımı Site Tanıtımları siteme xml sms gönderim solunum maskesi Soner Canko sorularla seo sosyal ağ istatistikleri Sosyal Ağlar sosyal ağlar ve e-ticaret sosyal ağlar ve kısayol tuşları sosyal ağların kısayolları sosyal internet siteleri sosyal medya sosyal medya fikirleri sosyal medya gelişimi sosyal medya görsel ölçüleri sosyal medya haberleri sosyal medya hakkında sosyal medya hataları sosyal medya kullanımı sosyal medya reklam sosyal medya satışlara etkisi sosyal medya türkiye sosyal medya yazıları sosyal medyadan faydalanma sosyal medyanın sosyal medyanın eticarete etkisi sosyal medyanın etkileri sosyal reklamcılık sosyal ticaret sosyal web siteleri sözleşme örnekleri SSL ssl nasıl kurulur SSL nedir ssl sertifikası nedir stilsos kapandı stoksuz sat stoksuz satış Success şirketler için facebook şirketler ve twitter t-appz tablet araştırması tablet üzerinden eticaret tc alan adı tek tıkla satın al televizyon üzerinden satış tetikleyici e-posta tetikleyici mail Tips tivibu çarşı tivibucarsi Tmob toz maskesi ttnet ceza ttnet gezinti ttnet tivibu çarşı tüm twitleri indir türkçe pinterest twitter Twitter Analytics twitter e-ticaret twitter eticaret twitter eticaret nasıl yapılır twitter geçmişini indir twitter güncellemeleri twitter haber twitter haberleri twitter ile pazarlama twitter karakter sınırı değişiyor twitter kısayol tuşları twitter kullanıcı sayısı twitter kullanım rehber twitter kullanımı twitter reklam twitter satın al twitter satın al özelliği twitter yeniden pazarlama ucuz uçak bileti ulusal kalite başarı ödüllleri uluslararası lojistik ücretsiz e-ticaret ücretsiz eticaret ürün karşılaştırma ürün listeleme ürün listeleme reklamları ürün motorları ürün reklamı ürün sayfalarının önemi ürün video tüyoları ürün videoları üyelik sözleşmesi üyelik sözleşmesi örneği v-ticaret Video video infografiği video pazarlama video reklam video reklamcılık video uygulamaları videoların etkisi videolu reklam videolu ticaret vikipedi haber vira forwarding vira forwarding uluslararası lojistik vticaret webmaster chrome eklentileri webmaster forumu fuub Webrazzi webrazzi eticaret 2014 whatsapp satıldı wiki haberleri windows 8 windows 8 reklam windows türkiye WooCommerce woocommerce bazar shop teması woocommerce bazar shop theme woocommerce bigshop teması woocommerce bigshop theme woocommerce detaylı bilgi woocommerce e-ticaret woocommerce hakkında woocommerce kallyas teması woocommerce kallyas theme woocommerce mayashop teması woocommerce mayashop theme woocommerce nedir woocommerce tema xml entegrasyonu xml entegrasyonu nedir xml firma listesi xml listesi xml nedir xml veren firmalar xml veren parfüm firmaları yalı spor yandex yandex 14 şubat yandex 14 şubat 2014 yandex akınsoft yandex akınsoft işbirliği yandex arama motoru yandex browser yandex direct yandex disk yandex disk ipad yandex hakkında yandex hakkında bilgi yandex ipad yandex ipad uygulaması yandex kimdir yandex market yandex nedir yandex ramazan yandex reklam yandex reklam verme Yemeksepeti yeni cayma hakkı yeni seo yöntemleri yeni taksit sınırı yeni tüketici kanunu yeni tüketici kununu yeniden alışveiş yeniden pazarlama yeniden pazarlama nedir yenidenpazarlama youtobe 2013 youtube youtube en çok arananlar youtube kısayol tuşları youtube rehberi youtube reklam youtube reklam vermek Youtube Reklamcılığı youtube zeitgeist yurtdışı uçak bileti zopim nedir
false
ltr
item
E-ticaret ve Google Adwords Uzmanı: E-ticaret Moda Sitelerinde Satışları Arttırmanın 5 Yolu
E-ticaret Moda Sitelerinde Satışları Arttırmanın 5 Yolu
E-ticaret ve Google Adwords Uzmanı
http://ademaltan.blogspot.com/2015/09/e-ticaret-moda-sitelerinde-satslar.html
http://ademaltan.blogspot.com/
http://ademaltan.blogspot.com/
http://ademaltan.blogspot.com/2015/09/e-ticaret-moda-sitelerinde-satslar.html
true
4621148994960659488
UTF-8
Not found any posts TÜMÜ Devamı Yanıtla Vazgeç Sil Yazar Anasayfa SAYFALAR YAZILAR Tümü BUNLARDA İLGİNİZİ ÇEKEBİLİR ETİKET ARŞİV ARAMA Not found any post match with your request Back Home Pazar Pazartesi Salı Çarşamba Perşembe Cuma Cumartesi Paz Pzt Sal Çar Per Cum Cts Ocak Şubat Mart Nisan Mayıs Haziran Temmuz Ağustos Eylül Ekim Kasım Aralık Oca Şub Mar Nis May Haz Tem Ağu Eyl Eki Kas Ara şimdi 1 dakika önce $$1$$ dakika önce 1 saat önce $$1$$ saat önce Dün $$1$$ gün önce $$1$$ hafta önce 5 haftadan daha önce