Gün geçmiyor ki daha önce incelemediğim ya da gelişmeleri farketmediğim bir site çıkmasın. Haftasonu evime uygun orta sehpa ararken evmanya...
Gün geçmiyor ki daha önce incelemediğim ya da gelişmeleri farketmediğim bir site çıkmasın. Haftasonu evime uygun orta sehpa ararken evmanya sitesi çıktı karşıma.
Genel olarak internette arama yaparken (işim gereği ya da meslek hastlığı olsa gerek) reklamları direk es geçer ve çıkan organik sonuçlara odaklanırım. Ağırlıklı olarakta kısa açıklama kısmı benim için en etkileyici alandır. Eğer bir sitenin meta açıklamasında “aradığınız herşey burada hem de çok ucuz” gibi gerçekçi olmayan açıklamaları pek dikkate almaz ve es geçerim.
Evmanya da bu şekilde dikkatimi çekti ve en azından ürün fiyatları hakkında bilgi sahibi olabilmek adına siteyi inceliyordum. Öncelikle yeni eklenen İpucu ismini verdikleri yardım klavuzlarını çok beğendim. Siteye girişte sizi akrşılıyor ve site içi arama motorlarına yönlendiriyor.
Daha önceden de tasarım olarak başarılıydı ancak şu anda daha aktif ve kullanıcı dostu olduğunu söylemek mümkün. Örneğin bir kategoride dolaşırken sol tarafta ürün seçeneklerini görebiliyorsunuz ve aradığınız ürüne ulaşmayı kolaylaştırmış oluyorsunuz. Renk seçimi, marka seçimi, fiyat aralıklarıyla filtreleme hatta fırsat türüne göre filtreleme seçenekleri benim gibi orta sehpa arayan birini aradığı en uygun ürünlere yönlendirmede gayet başarılı.
Yine kendimden örnekleme yaptığımda örneğin evimdeki mobilyalarla uyum içerisinde olması için (tabi eşimin de zorunlu desteği ile:)) aradığım ürün açık tonlarda, 200 TL’ye kadar bir orta sehpa idi. Normal şartlarda eğer ürün ismini net olarak bilseydim muhtemelen arama motoruna yazar ve arardım ancak evmanya üzerine izlediğim yol Mobilya > Sehpa > Orta sehpa şeklinde oldu. Bu da benim aradığım ürün grubuna maksimum 3 tıklamayla ulaşmamı sağladı.
Öte yandan fiyat aralığı belirleyerek istediğim tutardaki ürünleri, fırsat filtrelemesi ile de ücretsiz kargo olanları görüntüledim ve en son renk seçimi ile tam istediğim ürünleri bulmuş oldum.
Sizlere de tavsiyem e-ticaret sitelerinizde buna benzer bir yapı oluşturmanız olacaktır. Sattığınız ürün her ne olursa olsun, ziyaretçilerinizin aradıkları ürüne daha kolay ulaşabilmelerini hedeflemeniz, sizi potansiyel müşterileriniz arasında, tercih sebebi yapabilecek bir özellik olacaktır.
Yazıyı burada bitirirken bir yazı daha yayınlamama sebep olan evmanya’ya bir kere daha teşekkür ederim
Filtre Seçeneklerine Başarılı Bir Örnek: Evmanya