Eticaret sitelerinde ürün sayfaları ve içerik alanları adeta bir tuğla görevi görerek, inşa edilmeye çalışılan marka değerinin küçük parçala...
Ürünü pazarlamaya yönelik kısa ve öz bir ön tanım, ürün özelliklerini anlatan bilgiler ve ürünün teknik özellikleri burada tüketiciye aktarılmış. Satılan ürünün türüne göre burada vereceğimiz bilgiler ve anlatım düzenimiz farklılık gösterebilir. Burada önemli olan tüketicinizin ürün hakkında neyi bilmek isteyebileceğini sezerek , sağlayacağınız enformasyonu ona göre düzenlemektir.
Bir başka örnek verecek olursak;
Farzedelim bir Flash Bellek satıyoruz, kurgulayacağımız sayfada bu ürünün hangi özelliklerinden bahsetmemiz gerektiğini bilmemiz gerekir. Flash Belleğin tüm özelliklerinden bahsedip, hafıza kapasitesinin kaç GB olduğunu belirtmezsek, ya da tüketicinin ilk anda dikkatini çekeceği bir alanda belirtmezsek işte bu noktada tüketicinin sayfa içerisinde aradığını bulamamasına sebep oluruz. Bu sayfa düzenlemesinde çok küçük bir ayrıntı gibi gözükebilir ancak, yapacağımız ticarete etkisi büyük olacaktır.
Yukarıdaki örneklere baktğımızda hemen hemen aynı gözüken iki ürün sayfasında, soldaki sayfa düzenlemesinin daha doğru olduğu gözlerimizden kaçmıyor. Sağdaki ürün sayfasında aldığımız ürünle ilgili doğru bilgi verilmediği için tüketicinin alışveriş yapması zora giriyor. Soldaki düzende ise müşteri neyi aradığını biliyorsa, doğru yerde vermiş olduğumuz ufacık bir bilgiyle alışverişe yönelmesini sağlıyoruz. İki ayrı sayfa, aynı ürün, aynı fiyat sizce hangisi daha başarılı?
Alıntıdır…
E-ticaret Sitelerinde Ürün Sayfasının Önemi